Cara Aktifkan Semula Nombor U Mobile

Maul Februari 29, 2024

Cara Aktifkan Semula Nombor U Mobile dapat dilakukan secara online iaitu dengan layari laman online store U Mobile.

Sekiranya anda pengguna U Mobile dan pernah menghadapi masalah seperti nombor telefon anda tergendala atau terputus, anda mungkin memerlukan cara untuk mengaktifkan semula nombor tersebut.

Terdapat beberapa sebab yang boleh menyebabkan nombor telefon U Mobile anda tergendala, seperti kelewatan pembayaran bil atau kerana memperbaharui kad SIM.

Bagaimana cara aktifkan nombor u mobile yang sudah expired? Dalam artikel ini, kami akan membincangkan langkah-langkah mudah yang boleh anda ikuti untuk cara mengaktifkan kartu u mobile yang sudah expired anda dengan cepat dan mudah.

Cara Aktifkan Semula Nombor U Mobile

Jika nombor U Mobile anda tidak lagi aktif atas sebab tertentu, anda boleh mengaktifkannya semula. Untuk cara nak dapatkan nombor telefon lama, sila ikuti langkah-langkah berikut:

Cara Aktifkan Semula Nombor U Mobile
Cara Aktifkan Semula Nombor U Mobile
  • Layari laman web Online Store U Mobile disini https://store.u.com.my/
  • Login dengan menggunakan akaun anda
  • Setelah login, pilih Activation History pada senarai menu
  • Kemudian, klik Activate di bawah kolom status
  • Tunggu sekejap untuk pengaktifkan
  • Butuh masa sekiranya 2 jam untuk kad SIM U Mobile anda diaktifkan kembali
  • Selesai

Nota:

  • Sila ambil perhatian bahawa setelah kredit anda habis, nombor akaun akan menjadi tidak aktif dan anda akan mempunyai 60 hari untuk mengaktifkannya semula dengan menambah nombor anda.
  • Jika dalam tempoh 60 hari ini anda tidak mengecas semula, nombor telefon anda akan dinyahaktifkan.
  • Untuk maklumat lanjut, layari laman web rasmi U Mobile di https://www.u.com.my/.

Cara Dapatkan Semula Nombor Telefon yang Tamat Tempoh

Sila rujuk dan ikuti langkah berikut untuk dapatkan semula nombor telefon yang telah tamat tempoh.

Costumer Services U Mobile
Costumer Services U Mobile
  1. Hubungi Perkhidmatan Pelanggan U Mobile untuk mendapatkan kepastian lokasi mana yang boleh selamatkan nombor telefon U Mobile pada 018-388 1318
  2. Pastikan nombor telefon didaftarkan dengan namanya. Sekiranya nombor itu didaftarkan atas nama orang lain, maka ia mesti terlebih dahulu membuat surat permohonan.
  3. Sediakan wang untuk bayaran pendahuluan untuk bil pascabayar. Ini kerana U Mobile akan meminta anda mendaftarkan nombor pascabayar menggunakan nombor nyata anda.
  4. Selepas 2 bulan, anda boleh request imtil mendapatkan semula menukar nombor anda menjadi prepaid.
  5. Ingat untuk pastikan no telefon Anda kekal aktif. Sekurang-kurangnya topup RM5 sebulan sekali.

Tips

Jika nombor telefon bimbit anda tidak aktif selama lebih daripada 2 bulan (60 hari), ia akan tamat tempoh.

Selepas melepasi tempoh 5 hari, anda tidak akan dapat mendapatkan nombor itu kembali. Untuk mengelakkan nombor telefon anda tamat tempoh, anda boleh mengikuti langkah-langkah berikut:

  1. Anda boleh memuat turun aplikasi U Mobile untuk menyemak tarikh tamat tempoh nombor telefon bimbit anda. Jika masa tamat semakin hampir, tambah nilai kredit anda dengan serta-merta supaya nombor Kad SIM anda kekal aktif.
  2. Jika anda mahu, anda boleh menggunakan 2 kad SIM pada 1 telefon bimbit, kerana kini hampir semua telefon bimbit menyokong 2 kad sim.
  3. Jika nombor itu sangat penting kepada anda tetapi jarang digunakan, anda boleh menggunakan nombor itu hanya untuk tujuan telefon / sms, jadi ia kelihatan sentiasa aktif.

FAQ

Apakah U Mobile menyediakan Pakej Debit Automatik atau Ansuran EPP?

Pada masa ini, U Mobile tidak menyediakan pilihan ansuran atau debit automatik untuk pembelian di U Mobile Online Store. Walau bagaimanapun, jika anda ingin membeli produk kami secara ansuran, anda boleh memilih Pakej U yang merangkumi kedua-dua peranti iPhone dan Android. Pakej U adalah pilihan pakej peranti U Mobile yang boleh anda pilih untuk membuat pembelian secara ansuran.

Apakah kami akan diberi resit jika kami membuat pembelian di U Mobile Online Store?

Selepas anda mengaktifkan online, U Mobile akan menghantar resit dari kedai dalam talian melalui e-mel. Oleh itu, jawapannya adalah ya.

Bolehkan kredit dari top up dengan U Mobile Online Store digunakan untuk nombor U Mobile yang lain?

Anda hanya boleh menambah kredit pada nombor yang didaftarkan dengan pakej prabayar yang telah dibeli. Setelah saluran baru diaktifkan, baki prabayar anda akan termasuk kredit yang anda beli bersama dengan pelan prabayar. Oleh itu, jawapannya adalah tidak.

Video

Jika anda masih keliru dengan penjelasan reactivate terminated u mobile number, sila tonton video ini

Sekarang anda telah mengetahui beberapa cara Aktifkan Semula Nombor U Mobile yang tergendala macam u mobile no service.

Sama ada anda menghadapi masalah kelewatan pembayaran bil atau perlu memperbaharui kad SIM, ikuti langkah-langkah yang kami berikan dengan teliti dan pastikan anda mematuhi syarat dan terma U Mobile yang terkini.

Dengan mengikuti panduan cara aktifkan sim card yang sudah tidak aktif U Mobile, anda akan dapat mengaktifkan semula nombor U Mobile anda dengan mudah dan segera mendapatkan akses kembali ke perkhidmatan telefon bimbit anda.

Originally posted 2023-02-15 15:51:19.

Maul

Hi semua! Saya Maul. Suka explore dunia teknologi, especially smartphone, graphic design, troubleshoot, dan cara-cara sim kad, atau nak optimize gadget. Aku ni pro dalam mengenal pasti best apps dan features, selalu update dengan latest models dan OS. Graphic design pulak, aku talented dalam Adobe Suite, from Photoshop to Illustrator, create amazing visuals memang my passion! Bila ada masalah dgn gadget, aku la superhero yang datang tolong. Aku mahir dalam cara-cara optimize gadget, seperti battery saving tips, performance tweaks, dan even cleaning up storage. Boleh la cari aku kalau ada masalah dgn gadget, kita kongsi ilmu sama-sama! 😊

    Leave a Comment

    Artikel Terkait