Cara Guna BigPay di Shopee Mudah, Cepat & Terkini 2023

SOSO Januari 31, 2024

Assalamualaikum semua! Korang pernah tak guna BigPay untuk beli barang di Shopee? Kalau tak, korang kena try sebab ia sangat senang dan jimat!

Hari ini, kami akan kongsikan dengan korang cara guna BigPay di Shopee dengan langkah-langkah yang mudah dan ringkas.

Pertama, korang kena pastikan dah ada akaun BigPay dan Shopee. Kalau belum ada, jangan risau sebab boleh daftar dengan mudah dalam beberapa minit je.

Lepas tu, korang kena tambah kad BigPay sebagai kaedah pembayaran di dalam akaun Shopee korang.

Bila dah siap semua tu, korang boleh mulakan pembelian korang di Shopee. Pilih produk yang korang nak beli dan pilih BigPay sebagai kaedah pembayaran.

Lepas tu, korang kena masukkan butiran pembayaran korang dan sahkan pembayaran sebelum transaksi dapat disempurnakan. Senang je kan? Jangan takut nak cuba!

Jadi, BigPay tu penting di Shopee kerana ia memberikan cara mudah untuk melakukan pembayaran dalam talian, terutama untuk pengguna yang sering membeli-belah di Shopee.

Selain itu, pengguna BigPay juga boleh menikmati ganjaran cashback setiap kali mereka menggunakan aplikasi ini untuk melakukan pembayaran di Shopee.

Jom Lihat Lebih Lanjut Mengenai Cara guna BigPay di Shopee dengan mudah.

Cara Add Kad BigPay di Aplikasi Shopee

Cara Guna BigPay di Shopee Mudah, Cepat & Terkini 2023 1
Cara Add Kad BigPay

Sebelum tau cara guna BigPay di Shopee, korang mesti menambah mod pembayaran BigPay dengan mengikuti langkah-langkah berikut:

  1. Langkah pertama untuk menambah kad BigPay sebagai kaedah pembayaran di Shopee adalah dengan log masuk ke dalam akaun Shopee pengguna.
  2. Setelah log masuk, pengguna perlu masuk ke bahagian tetapan akaun di dalam aplikasi Shopee.
  3. Di dalam tetapan akaun, pengguna perlu memilih pilihan “Tambah Kad”.
  4. Pengguna perlu memilih BigPay sebagai kaedah pembayaran yang ingin ditambahkan.
  5. Pengguna perlu memasukkan butiran kad BigPay mereka seperti nombor kad, tarikh tamat tempoh dan kod keselamatan.
  6. Setelah maklumat kad telah dimasukkan, pengguna perlu menyahkan dan menyimpan kad mereka di dalam akaun Shopee.

Setelah proses ini selesai, pengguna dapat menggunakan kad BigPay untuk melakukan pembayaran di Shopee dengan mudah.

Cara Guna BigPay di Shopee dengan Mudah

Cara Guna BigPay di Shopee Mudah, Cepat & Terkini 2023 2
Cara Guna BigPay di Shopee
  1. Langkah pertama untuk menggunakan BigPay di Shopee adalah dengan menambahkan produk yang ingin dibeli ke dalam troli di dalam aplikasi Shopee.
  2. Setelah pengguna telah memilih produk yang ingin dibeli, mereka perlu memilih BigPay sebagai kaedah pembayaran.
  3. Pengguna perlu memasukkan butiran pembayaran mereka seperti jumlah yang perlu dibayar dan butiran kad BigPay mereka.
  4. Setelah maklumat pembayaran telah dimasukkan, pengguna perlu menyahkan pembayaran mereka sebelum transaksi dapat disempurnakan.

Setelah proses ini selesai, pengguna akan menerima pengesahan pembayaran yang menunjukkan bahawa pembayaran mereka telah berjaya dilakukan menggunakan BigPay di Shopee.

Video

BigPay adalah kaedah pembayaran digital yang semakin popular di Malaysia, dan kini ia boleh digunakan untuk membuat pembelian di Shopee.

Untuk cara guna BigPay di Shopee, pengguna perlu membuat akaun Shopee dan BigPay terlebih dahulu. Selepas itu, mereka boleh menambah kad BigPay sebagai kaedah pembayaran dalam akaun Shopee mereka.

Dalam aplikasi Shopee, pengguna perlu memilih produk yang ingin mereka beli, pilih BigPay sebagai kaedah pembayaran, masukkan butiran pembayaran mereka, dan luluskan pembayaran sebelum transaksi dapat disempurnakan.

Dengan menggunakan BigPay, pengguna dapat menikmati banyak faedah, seperti penjimatan kos, kebolehpercayaan, dan kemudahan.

Oleh itu, pengguna Shopee yang mencari kaedah pembayaran yang mudah dan cekap harus mempertimbangkan untuk menggunakan BigPay.

Originally posted 2023-05-07 12:41:11.

dzul

Hi semua! dzul here, tech geek giler gadget & teknologi. Grew up main game zaman Windows 95, skrg expert smartphone, computer, network. Hantu smartphone, tau iOS, Android, Windows Phone. Suka explore apps, features, bantu kawan setting phone. Computer? Pro hardware, software, troubleshoot, customize gaming rig, upgrade PC. Network? Wi-Fi setup, troubleshooting, optimize performance. Ada masalah teknologi? Just tanya aku, let's geek out together! 😎

    Artikel Terkait