Cara Tukar No Telefon KWSP Mudah dan Cepat 2023

SOSO Mei 18, 2023

Korang pernah terfikir macam mana cara tukar no telefon KWSP dengan senang? Jangan risau, sekarang ni ada beberapa cara mudah yang korang boleh gunakan.

Ada yang boleh pergi terus ke kiosk KWSP, ada juga yang boleh buat online je. So, korang boleh pilih cara yang paling sesuai dengan korang.

Nak tahu macam mana cara tukar no telefon KWSP? Jom kita tengok lebih lanjut!

Kalau korang suka cara tradisional, korang boleh pergi ke kiosk KWSP yang terdekat. Kat situ, korang akan nampak pelbagai pilihan perkhidmatan yang boleh korang guna.

Tapi kalau korang lebih suka buat online je, jangan risau! KWSP punya laman web rasmi yang korang boleh guna.

Di sini kami berkongsi cara tukar no telefon KWSP dengan mudah yang boleh anda ikuti

Cara Tukar No Telefon KWSP Melalui Kiosk

Cara Tukar No Telefon KWSP Mudah dan Cepat 2023 1
Tukar No Telefon KWSP Melalui Kiosk
  1. Pergi ke kiosk KWSP terdekat.
  2. Sampai di kiosk, sentuh skrin untuk memulakan proses. Anda akan melihat pelbagai pilihan yang tersedia di skrin kiosk.
  3. Pilih “Kemaskini Maklumat Peribadi” atau opsyen yang serupa.
  4. Masukkan nombor Kad Pengenalan Pekerja (KPP) anda.
  5. Skrin akan memaparkan maklumat peribadi anda yang sedia ada. Cari pilihan untuk mengemaskini nombor telefon anda.
  6. Ikut arahan yang dipaparkan di skrin untuk menukar nombor telefon anda. Anda mungkin perlu memasukkan nombor telefon yang baru dan mengesahkan perubahan yang anda buat.
  7. Pastikan nombor telefon yang baru adalah betul sebelum melangkah ke langkah seterusnya.
  8. Apabila anda telah mengesahkan perubahan, anda boleh menganggap bahawa proses tukar nombor telefon KWSP melalui kiosk telah selesai.

Boleh Tukar No Telefon KWSP Secara Online?

Buat masa ini, berdasarkan carian dan penelitian kami di laman web rasmi KWSP, masih tiada cara untuk menukar nombor telefon KWSP secara dalam talian.

Jadi sementara itu, jika anda ingin menukar nombor telefon anda, anda perlu melakukannya dengan kiosk.

Bagaimana Jika Terdapat Masalah untuk Menukar No Telefon KWSP?

Jika korang menghadapi masalah semasa nak kemaskini nombor telefon KWSP, jangan panik. Ada beberapa perkara yang korang boleh buat untuk menyelesaikan masalah tu.

Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan KWSP secara dalam talian di www.kwsp.gov.my atau melalui nombor telefon mereka di 03-8922 6000 setiap hari Isnin-Jumaat.

Jangan risau, selalunya masalah ni boleh diselesaikan dengan mudah.

So, kalau korang ada masalah, jangan malu untuk bertanya dan meminta bantuan. KWSP sentiasa bersedia untuk membantu korang.

Video

Kesimpulannya, terdapat beberapa cara tukar no telefon KWSP.

Anda boleh menukar nombor fon KWSP melalui kiosk KWSP yang terdapat di cawangan-cawangan mereka.

Prosesnya mudah, hanya perlu ikuti langkah-langkah yang dipaparkan di skrin kiosk. Sementara itu, masih tiada cara untuk menukar nombor telefon KWSP secara dalam talian.

Pastikan untuk mengikut arahan yang diberikan dan menyimpan perubahan yang anda buat. Dengan cara-cara ini, anda dapat menukar nombor telefon KWSP dengan mudah dan cepat. Jadi, jangan ragu untuk menggunakan cara yang paling sesuai dengan anda.

dzul

Hi semua! dzul here, tech geek giler gadget & teknologi. Grew up main game zaman Windows 95, skrg expert smartphone, computer, network. Hantu smartphone, tau iOS, Android, Windows Phone. Suka explore apps, features, bantu kawan setting phone. Computer? Pro hardware, software, troubleshoot, customize gaming rig, upgrade PC. Network? Wi-Fi setup, troubleshooting, optimize performance. Ada masalah teknologi? Just tanya aku, let's geek out together! 😎

    Artikel Terkait